بوتاکس

بوتاکس بم

یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی که در سال‌های اخیر گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده؛ تزریق بوتاکس است. بوتاکس بر پایه سه هدف اصلی تزریق می‌شود که این اهداف عبارت‌اند از: کنترل اسپاسم و گرفتگی عضلانی،کنترل تعریق شدید(زیربغل ,کف دست ،کف پا و…) و زیباسازی.

تزریق بوتاکس با هدف زیبایی به صورت عملی غیرجراحی است که عضله‌های ایجادکننده چین و چروک صورت، پیشانی، دور چشم و خط اخم را شل و آرام می‌کند. سال‌های زیادی است که تزریق بوتاکس با رعایت کامل ایمنی بر روی بانوان و آقایانی انجام می‌شود که برای دستیابی به پوستی جوان‌تر و صاف‌تر می‌خواهند چین و چروک‌های صورت خود را از بین ببرند و جوانی خود را بازیابند. اگر به دنبال یک درمان زیبایی و جوان‌کننده سریع برای رفع خطوط و چین و چروک‌های صورت هستید، کلینیک رخ‌آرا تزریق بوتاکس را به شما پیشنهاد می‌کند.

عملکرد بوتاکس به چه صورت است؟

بوتاکس پروتئینی خالص به نام سم onabotulinumtoxinA است؛ که با سوزن‌های بسیار ظریف و مقادیر اندک؛ مستقیماً در عضله‌های مورد نظر صورت تزریق می‌شود. عملکرد بوتاکس تزریق شده به این شکل است که عضله‌ی انتقال‌دهنده‌ی عصبی استیل کولین را مسدود کرده و با این کار از انقباض عضلات در ناحیه درمان شده جلوگیری می‌کند. بوتاکس با آرام کردن عضله تحت درمان چروک‌ها را صاف کرده و از شکل گرفتن چین و چروک‌های دائمی که در اثر حرکت عضله روی صورت ایجاد می‌شود ممانعت می‌کند.

سم بوتاکس چگونه تولید می شود؟

سم بوتاکس از نوعی باکتری به‌نام «کلستریدیوم بوتولینوم» (Clostridium botulinum) به‌دست می‌آید که یکی از سمی‌ترین مواد در جهان شناخته شده و این ماده از پلی‌پپتید‌هایی با بیش از هزار آمینو‌اسید تشکیل شده است.