گیاهان داروئی موثر بر فشار خون بالا

داروهای موثر بر فشارخون بالا - طب سنتی بم

مهمترین گیاهانی که برای کنترل فشار خون بالا به کار برده می شوند عبارتند از گیاهان زالزالک، گل قاصدک، بومادران و گیاه معروف چینی دان شن که به آن مریم گلی قرمز آسیایی نیز می گویند.

زالزالک: قسمت مورد استفاده آن سر شاخه گلدار و برگ و میوه است.هر چند نمی توان زالزالک را داروی تمام بیماریهای قلبی و عروقی تلقی نمود ولی اگر فرآورده های این گیاه با دقت و در دراز مدت مورد استفاده قرار گیرند، موجب ارتقاء کیفیت سلامتی و عملکرد قلب و سیستم گردش خون خواهند شد. با تاثیر مستقیم بر قلب موجب آرام نمودن شدت ضربان آن می شود. عمل پمپاژ قلب را ارتقاء می بخشد.

برای مصرف آن حتما کاملا به دستورات پزشک معالج توجه کنید. زالزالک علاوه بر اثر در بهبود بیهاریهای عروق در تنظیم فشار خون و تنظیم گردش خون نیز کاربرد دارد.

گل قاصدک : یا شیر دندان: به سلامت قلب کمک کرده و امروز برای پایین آوردن فشار خون به کاربرده می شود. و میزان بالای پتاسیم موجود در برگ ها عامل اصلی این خواص گیاه می باشد.

زیتون: قسمت مورد استفاده آن میوه رسیده، روغن میوه و برگهای خشک شده است این گیاه دارای خاصیت آنتی اسکروتیک و اثر مثبت بر روی لیپیدهای سرم می باشد، گلوکز سرم را نیز پایین می آورد دارای خاصیت ضد التهابی آنتی اکسیدانی نیز می باشد.

گیاه دان شن یا مریم گلی آسیایی قرمز: در تمام کشور چین به عنوان داروی موثر بر سیستم گردش خون به کار برده می شود. ضد انعقاد، مقوی قلب ،گردش خون می باشد. فشار خون را پایین می آورد بر عروق قلبی موثر است. دارای اثر بسیار قوی ضد انعقادی می باشد.