اگر جنسیت فرزند برایتان مهم است بخوانید

رژیم تعیین چنسیت در بم

مساله تعیین جنسیت با وجود آنکه یک موضوع قدیمی است اما صورت علمی و تجربی آن به ظاهر ناشی از تحقیقات و کنکاش‏های محققان و دانشمندان در عصر حاضر حاصل شده است و به سرعت در حال رواج و گسترش است.

شاید اکثر مردم این مسأله را غیرواقعی و بسیار بعید بدانند ولی باید پذیرفت که علم بشری با پیشرفت شگفت‏انگیز و روزافزون خود وقوع حقیقت این امر را تا حدود 80% ممکن ساخته و با تجارب علمی آن را به ثبوت رسانده است. همان‏طور که بسیاری از مسائل مجهول گذشته، امروزه بر ما معلوم شده است. و مسائل درنظر ما بعید به نظر می‏رسد به زودی یا لااقّل در آینده حل خواهد شد و جزمعلومات ما در می‏آیند.

آموزش تعیین جنسیت فرزند قبل از لقاح:

-اولین گام در تعیین جنسیت، مشخص کردن زمان تخمک‏گذاری است:

زمان‏بندی نزدیک نسبت به موعد تخمک‏گذاری، اساسی‏ترین عامل انتخاب دختر یا پسر است. شما برای پسردار شدن باید زمان نزدیکی‏تان هرچه نزدیک‏تر به زمان تخمک‏گذاری باشد و برای دختردار شدن باید حداقل نزدیکی سه روز(72ساعت) قبل از تخمک‏گذاری و 2-1 روز بعد از تخمک‏گذاری صورت گیرد.

و برای تعیین زمان تخمک‏گذاری روش متعددی وجود دارد من جمله:

1-CM Methd یاروش ترشحات گردن رحم

با نزدیک شدن به زمان تخمک‏گذاری، استروژن ترشحات گردن رحم را رقیق‏تر، روشن‏تر و معمولاً زیادتر می‏کند، این راه طبیعی تسهیل رسیدن اسپرم به تخمک است. ترشحات غلیظ ترو تیره تر، نفوذ را برای اسپرم مشکل‏تر می‏کند. اولین قدم این است که در طی تعدادی از چرخه‏های تمرین خود، سیر ترشحات گردن رحم را تعقیب کنید.

تفسیر ناگهانی ماهیّـ ترشحات، گویای این دست که شما با اختلافات چند ساعت کم و بیش در حول و حوش تفکیک تخمک‏گذاری هستند.

در روزهای اول تا پنجم قاعدگی لزومی به بررسی نمی‏باشد

در روزهای 9-6 قاعدگی: به این روزهای خشک نیز گفته می‏شود. معمولاً خانم‏ها پس از قطع قاعدگی و قبل از شروع تخمک‏گذاری تعدادی از این روزهای خشک را تجربه می‏کنند.

روز نهم(9): اولین روز نمناک یا روز ترشحات دهانه رحم است.

روز دهم: ترشحات هنوز غلیظ و تیره‏اند.

روز یازدهم: ترشحات رقیق‏تر و ارتجاع‏پذیر شده‏اند.

روز دوازدهم: خیلی آبکی می‏شود و قوامی مانند سفیده تخم‏مرغ خام پیدا کرده و بسیار زلال و لغزنده است. خیلی ارتجاع‏پذیر است. این چیزی است که پیروان روش تخمک‏گذاری آن را «روز اوج» می‏دانند یعنی زمانی که استروژن به بالاترین حد خود رسیده است و حتی زیادتر هم شده است. به زودی با وارد شدن پروژسترون به دستگاه تولیدمثل و غالب آمدن آن بربعضی از اثرات استروژن که برپاکننده تخمک‏گذاری است. ترشحات دوباره تیره و غلیظ می‏شوند.

روز چهاردهم: ترشح وجود دارد هنوز زلال و لیز است.

در بسیاری از خانم‏ها و شاید در بیشتر آنان این علائم تنها یک روز طول می‏کشد.

ولی در بقیه خانم‏ها، ممکن است مدت دو روز دوام یابد.معدودی از خانم‏ها هم تنها مدت چند ساعت علائم اوج را نشان می‏دهند. شما می‏توانید این روش را تمرین کنیدتا به آن اشراف پیدا کنید.

شما حتی در غیاب الگوهای پایدار نیز می‏توانید روز تخمک‏گذاری خود را کشف کنید.و حتی می‏توانید برای آن جدول رسم کنید.

-روش اندازه‏گیری حرارت پایه بدن BBT

این روش مبتنی بر افزایش ناگهانی درجه حرارت بدن در حوالی زمان تخمک‏گذاری است و این مطلب به‏طور گسترده‏ای مورد تأیید همگان می‏باشد.

علت تغییر حرارت این است که استروژنی که حرارت را پایین نگه می‏دارد.. در زمان تخمک‏گذاری جای خود را به پروژسترون می‏دهد و پروژسترون درجه حرارت را بالا می‏برد.

برای اندازه‏گیری درجه حرارت بدن حتماً باید از دماسنج جیوه‏ای استفاده کنید باید جدول روزانه تهیه کنید

درجه حرارت را هر روز صبح قبل از پرکاری (قبل ازبرخواستن از بستر،قدم زدن و چیزی خوردن یا نوشیدن، مصرف سیگار و مقاربت و….) اندازه بگیرد.

روش متیل اِشمرز در تعیین زمان تخمک‏گذاری

متیل اشمرز به معنی میانه چرخه قاعدگی می‏باشد و به دردی گفته می‏شود که در زمان تخمک‏گذاری در قسمت زیرین شکم و معمولاً در طرف راست احساس می‏شود.

حدود 15 درصد کل خانم‏ها واجد چنین شاخص تخمک‏گذاری راحت و دقیقی هستند.

-کیت‏های LH و یا کیت‏های تعیین روز تخمک‏گذاری

در پایان مرحله فولیکولی به موازات رشد فولیکول‏ها غلظت استرادیول نیز افزایش می‏یابد، طوری که 4 ساعت قبل از تخمک‏گذاری به بیشترین میزان خود می‏رسد در پی افزایش استرادیول، هیپوفیز نسبت به GNRH( متوسط از هیپوتالاموس)

حساسیت بیشتری نشان می‏دهد و مقدار زیادی هورمون‏های گونا دورتروپین (به ویژه LH ترشح می‏کند، طوری که 24ساعت بعد از اوج استرادیول، LH یک افزایش ناگهانی پیدا می‏کند. این مرحله همزمان با پایان مرحله فولیکولی و تقریباً 16 تا 18 ساعت قبل از وقوع تخمک‏گذاری روی می‏دهد.برای اندازه‏گیری LH می‏تواند از کیت‏های تعیین روز تخمک‏گذاری استفاده کرد.

این کیت‏ها در ادرار گذاشته می‏شود: ترجیحاً ادرار بین 10 صبح تا 8 شب طی 4-3 روز متوالی – ودر صورت مثبت شدن : بهترین زمان انجام مقاربت 16 تا 36 ساعت بعد می‏باشد.

متخصصان معتقدند که دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص و درست به زوج‏های جوان کمک می‏کند که جنسیت کودک خود را تا حد زیادی بتوانند تعیین کنند. به گزارش روزنامه دیلی میل، این رژیم غذایی باید چندین هفته پیش از باردارشدن به کار گرفته شود.
تغذیه نقش اساسی در تعیین جنسیت خواهد داشت. زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با کاهش یا افزایش PH رحم دارند. مواد غذایی حاوی سدیم، فسفر،آهن، پتاسیم و روی باعث افزایش PH رحم شده و نقش مفیدی در پسر شدن جنین دارند این مواد غذایی شامل زردآلو، پسته، سیب، گوجه‏سبز، خرما-گیلاس،تمشک، توت‏فرنگی،انجیر، خربزه، گوجه‏فرنگی،پیاز، زیتون، سیب‏زمینی می‏باشند و برعکس استفاده از خوراکی‏هایی که حاوی کلسیم، منیزیم و مس هستند مثل لبنیات، کلم، قارچ، نخودسبز، لوبیا باعث دختر شدن جنین می‏شوند.

-جداول چینی و ژاپنی

تقویم چین در یکی از مقبره‏های راهبان چینی کشف شده است. باستان‏شناسان پس از بررسی آن کشف کردند که از روی این تقویم می‏توان جنس جنین را تعیین کرد.

امروزه از این نمودار در کشور چین استفاده می‏شود.سادگی استفاده از این نمودار علت محبوبیت این نمودار است.

تمامی آنچه برای آگاهی نیاز دارید، سن بانوی باردار و زمان دقیق بسته شدن نطفه است ولی ژاپن به سن مادر و سن پدر هر دو توجه می‏کنند.

روش PGD

تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی PGD: یک تکنولوژی در علم تولید مثل است. در حقیقت پیشرفت علم و تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است که پزشکان در آزمایشگاه تمام ژنهای موجود بر روی 23 جفت کروموزوم فرزند شما را بررسی می‏کنند. در این بررسی ژنهای معیوب ژنهایی که ناقل بیماریهای ارثی هستند و همچنین نوع کروموزوم‏های جنسی مشخص می‏شوند و پزشکان تخمک‏های لقاح یافته‏ای را که مبتلا به عارضه‏های ژنتیکی هستند و یا جنسیت مورد نظر مادر و پدر نیستند را دررحم مادر نخواهند داد.

اسپرم دخترساز بزرگ‏تر است و آهسته‏تر حرکت می‏کند. درحالی که اسپرم پسرساز سبک‏تر و سریع‏تر حرکت می‏کند و زندگی کوتاه‏تری دارد.